Då så, nu har vi bara en endaste natt kvar här uppe i mitt älskade vinterland tidigt imorgonbitti börjar vi rulla söderut igen. Ärlig som jag är så ska de bli skönt att få komma hem igen efter 3 veckor men de gör riktigt ont att lämna familj, släkt och vänner ännu en gång. Tråkiga är ju att jag inte hunnit med hälften av de jag har velat hunnit med men jag är inte mer än mänsklig och jag kan inte skapa en dubbelgångare tyvärr!
Dock så har jag hunnit med det viktigaste och de var att spendera mycket tid med min familj och min släkt och de har varit GULD för mig.
2013 har både varit en bra och dålig år för mig jag tog tag i min träning och har lyckats med saker som jag aldrig trodde att jag skulle kunna klara av men med min norrlänska envishet (tack pappa) så har jag checkat av eftersom mina utsatta mål. Under 2014 kommer ja fortsätta min satsning för en bättre hälsa och friskare liv.
Det som har varit dåligt/jobbigt är att jag har min familj 140 mil ifrån mig ! Familjen är för mig väldigt viktig och jag pratar med både mor och far ett flertal gånger i veckan ibland önskar jag bara att de borde några mil bort så man kunde åka hem över helgen och bara umgås i dagsläget krävs det mycket planering tid och pengar för att kunna åka upp och umgås med min familj.
Sen är de tyvärr så att till och från känner jag mig väldigt ensam i Kalmar och de är inte de att jag inte har vänner där för de har jag. Jag har världens bästa sambo, hund, svärföräldrar och vänner för den delen. Men tjejerna som just nu betyder väldigt mycket för mig bor för tillfället i Sälen där de förhoppningsvis gör sin sista säsong nu och de är Jessica och Sarah. Längtar så tills dom kommer hem igen vet att de bara är ett samtal bort om jag måste prata av mig men de är inte samma sak som att sitta tillsammans alla 3 och bara snacka massa.
 
Har även haft en riktigt nyttigt samtal med mina föräldrar angående min framtid hur jag har tänkt med studier och jobb speciellt när de inte finns mycket jobb neråt sverige tyvärr. I Kalmar kommer de alltid ut mycket jobb i feb-mars men de är ju bara säsongsjobb.
Det var riktigt att min far tog den diskutionen med mig vet att jag fick taggarna utåt direkt när frågan kom men de är egentligen bara för att jag vet att han har rätt ska jag göra något med mitt liv, JAG kan inte springa som servetris hela mitt liv som exrta anställd och jaga timmar!
Niclas sa en riktigt bra sak sedan efteråt när vi pratade ut och det var för att saker verkligen ska gå in i min skalle kan man behöva ta i lite, och de gjorde det under kommande vecka ska jag besöka kunskapsnavet för att kolla vad jag behöver läsa upp för vissa utbildnigar och hur det ser ut i de yrkerna med jobb efter att jag har läst klart.
TACK FAR FÖR SPARKEN I RÖVEN! 
 

Jag är taggad jag ska fan visa vad jag kan ! 
Nu tittar vi framåt och håller verkligen tummarna att 2014 kommer bli mitt bästa år på länge och att jag äntligen blir "vuxen" på rikgit.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej